Missions Fest & School of Prophetic Justice - Reisverslag uit Toronto, Canada van Esther Sterrenburg - WaarBenJij.nu Missions Fest & School of Prophetic Justice - Reisverslag uit Toronto, Canada van Esther Sterrenburg - WaarBenJij.nu

Missions Fest & School of Prophetic Justice

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

26 April 2011 | Canada, Toronto

Hoi Allemaal,

Okey eindelijk tijd gevonden om een verslagje te typen :D.

Zoals je misschien al wel weet heeft Sri Lanka verloren van India. Helaas! Het was een spannende wedstrijd. Ik heb met veel moeite :P Santosh en Francis (2 van onze indische chefkoks) gefeliciteerd met hun overwinning. Santosh vond het zielig denk ik en gaf me een extra portie vis haha. Ik vond en vind het wel jammer dat ze niet hebben gewonnen. Anyway volgende keer beter dan verslaan we ze gewoon :D

Missions Fest:
Ik moest al vroeg uit mijn bed voor een zaterdag om het beste uit de dag te halen. Ik zat om 7/half 8 ofzo in de bus naar Lawrens West, dan met de trein van daar naar spadina, spadina naar Kennedy en vanaf Kennedy naar Scarborough Centre en dan weer in de bus naar progress av. Al met al duurt dat 2,5 uur :D Missions Fest begon om 10.00 en rond 11.00 begonnen de seminars en ik wilde graag elke ronde 1tje volgen.
Ik was om 5 uur opgestaan om de openingsceremonie te kunnen kijken van de wereld beker wedstrijd cricket maar dat lukte hellaas niet. In de bus naar een radiostation gezocht dat verslag deed van de westrijd. Best frustrerend als je niets kan vinden tot ik een indisch radio station vond en die gaven een tussenstand na elke 3 liedjes :D. Maja een metro gaat ondergronds en dus na de bus heb ik het 2 uur niet kunnen volgen :S.
Ik was een halte te laat uitgestapt en kwam een beetje gehaast binnen wandelen bij missions fest en werd direct bij mijn arm gegrepen van heb je weleens van K.P. Yohannan gehoord? Ik had geen idee wat of dat hij was. K.P. Yohannan is een indische missionary die Missionaries for Asia heeft opgericht en een bijbelschool in India. Ik kreeg het boek over zijn leven. Ik ben zijn boek nu aan het lezen en het is mindblowing amazing!! Zo'n vertrouwen en standvastig in God. Daar kan ik nog heel wat van leren. Hij komt van een zeer arm land en krijgt een beurs aangeboden door iemand om te gaan studeren in Amerika en daar loopt hij tegen de consumptiemaatschapij op en mensen die bang zijn om ipv 10 dougnuts te eten er 1tje weg te geven en er dus zelf dan nog 9 over hebben.
Heb boek laat mij zien hoeveel ik vertrouw op mijn zekerheden en eigen kunnen. Ik wil nog altijd alle touwtjes in mijn eigen handen hebben. Elke dag bijna zing ik hier Neem mijn leven, Ik ga waar U mij zend, Ik wil doen wat U voor mij heeft etc. Maar geef ik mij wel over? Geef ik God wel de ruimte? Heb ik mijn leven wel werkelijk aan God gegeven of heb ik het ergens weer terug gepakt in mijn eigen handen? Mijn hart en ziel willen meer en meer afhankelijk zijn van Papa maar mijn verstand bouwt telkens een dikke muur ertussen.

Ik kan je het boek aanraden:
Revolution in world missions geschreven door K.P. Yohannan.

Ik wilde in de ochtend naar een seminar over buitengewone vrouwen. Er was een speciaal blok met verhalen over vrouwen die in missies werken. Hellaas was het lokaal vol en mocht ik er niet meer in. Ben de andere lokalen afgegaan waar nog plek was en ben er bij 1tje bij gaan zitten zonder dat ik wist waar het over ging. Het ging over performing arts in moslimlanden. De mannen die spraken vertelden over hoe ze doormiddel van theater en muziek en vele andere kunstvormen waarden en normen vanuit de Bijbel vertellen in moslim landen. Dit moet allemaal in code want in de meeste mag je niet vrijuit evangeliseren. Ze hebben bijvoorbeeld de verloren zoon omgezet naar een meer voor moslim toegankelijke stijl met bijv turkse namen en meer hoe het er daar in de omgeving aantoe gaat. Was erg interessant. Vooral om te horen hoe het in z'n werk gaat en dat ze altijd zangers en schrijvers kunnen gebruiken :D
Ik heb een rondje gelopen langs alle stands en ik was helemaal overwhelmed (oops weet het nederlandse woord niet) verbaast/verdwaasd?? over de hoeveelheid aan informatie en flyers er gegeven werd.
Er waren blokken met worship en dat was heerlijk. Zingen met z'n allen en dan luisteren naar verhalen vanuit andere landen wat een werk God daar allemaal aan het doen is en de Opwekkingen er aan de gang zijn. Het maakte dat mijn hart gewoon zeer deed. Hoe graag ik een Opwekking in Europa, Nederland, Asië/Sri Lanka zou willen zien. Mensen die opstaan en hun leven radikaal omgooien om God te volgen. Mensen die genoeg hebben van alles wat er in de wereld is. Mensen die gaan inzien dat wat ze doen de wereld kapot maakt en een verandering willen brengen.
Mijn hart gaat uit naar de kinderen in Sri Lanka die onder valse voorwenselen bij hun ouders zijn weg gehaald, eigenlijk gewoon gestolen zijn en moeten werken en als ze geluk hebben misschien iets te eten krijgen. Dit is hedendaagse slavernij! En dit gebeurd niet alleen in landen als Sri Lanka of Vietnam of cambodja. Gebeurd ook gewoon in Nederland!
Er was een seminar over Human Traficking en dan speciaal gericht op sex traficking van kinderen. Een mevrouw sprak over het project dat ze voor werkt in Cambodja. Ik heb zitten trillen van boosheid op mijn stoel en van bewogenheid om te horen en zien wat een genezing God heeft gebracht in de levens van deze jonge meisjes. Sommige zijn verkocht door hun ouders aan brothels (bordeel?) op een leeftijd van 5/6 jaar! Dan kunnen we zeggen die ouders zijn ziek... nog zieker is is dat er vraag is naar jonge kinderen! En wie zijn dat? Mensen met geld uit het rijke westen.
Ik wilde eigenlijk tot het einde van de dag blijven maar ik moest ook weer 2,5 uur terug reizen en ik wilde niet het risico lopen de laatste bus terug te missen of een aansluiting etc. Was rond 10 uur weer thuis en was kapot lichamelijk maar meer emotioneel.

Prophetic School of Justice
Er was een conferentie van Youth With a Mission in onze kerk. Was meer een school. Begon op donderdag avond en dan de vrijdag avond en een hele zaterdag. Het ging over Pro Life (tegen abortus) en Human Traficking. Ik ben naar de Human Traficking seminars geweest. Eén van de spreeksters heeft mij echt geraakt. Ze is 26 en heeft een organisatie opgezet om sex trade tegen te gaan en deze vrouwen/meisjes vrij te krijgen en meisjes in Canada te waarschuwen. Voor mij is zij echt een voorbeeld en een held.
www.free-them.net
En er was een stel hij is van finland en zij is van Oekraïne en ze werken in Cyprus met meiden die vast zitten in een sex trade. Ze geven ze kleine cadautjes met woorden van God en ondersteuning dat ze niet alleen zijn en dat ze geliefd zijn ondanks wat alle andere mensen zeggen of denken. Veel mensen denken dat van te voren weten dat ze gaan werken in een bordeel of nachtclub. Dit is niet waar. Alles wat ze willen is een beter toekomst dan waar ze vandaan kwamen. Mensen zien ze als vuiligheid en minderwaardig en deze organisatie (YWAM/JMEO) behandeld ze in liefde en zien ze als gelijke.

Het was een erg drukke week met gewoon school, zangles, gitaar les en dan deze extra school maar het was het dubbel waard.

Ik ga stoppen anders word het een heel lang verhaal zoals toen ik terug kwam van Ijsland. In het volgende blog schrijf ik over de conferentie die we afgelopen weekend hebben gehad, Freshwind!!! Dit is een conferentie voor jongeren en WOW!!! Dit was AMAZING!!!!

God Bless,
Esther


  • 26 April 2011 - 05:25

    Wendy:

    Wow, Es gaaf om te zien hoe God zo je hart raakt en dat je naar zoveel conferenties kan gaan, echt gaaf hoor! Ik ben nu al weer benieuwd naar je volgende verhaal!
    Heel veel liefs en Blessings!

  • 26 April 2011 - 07:55

    Nico:

    Beste Esher,

    Verfrissend om te lezen hoe de liefde van Hem meer en meer in jou gaat zitten!

  • 26 April 2011 - 08:36

    Kees & Alieke:

    Hey Esther!!

    Gaaf om te lezen!!! :-).
    Veel plezier nog op schooL!!!
    Liefs!

  • 28 April 2011 - 18:34

    Ingrid:

    Was fijn om weer wat van je te lezen. Wat een indrukken doe jij op! Merk dat je hart aardig in beweging is en door alles heen proef ik jou JOY!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 56178

Voorgaande reizen:

06 Maart 2011 - 29 Juli 2011

Bijbelschool Canada (Worship Module)

03 September 2010 - 02 Februari 2011

Bijbelschool Canada (Hearts Module)

03 September 2007 - 02 Juli 2008

Ierland

Landen bezocht: