Terug in Toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van Esther Sterrenburg - WaarBenJij.nu Terug in Toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van Esther Sterrenburg - WaarBenJij.nu

Terug in Toronto

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

17 Maart 2011 | Canada, Toronto

Hoi Allemaal,

Na een goede vlucht ben ik weer in Toronto geland. In het vliegtuig had ik een wat ongemakkelijk plek misschien wel de meest irritante combinatie van mensen die voor of achter je zitten. Kinderen heb je het liefst voor je of helemaal niet bij je in de buurt tijdens een vlucht en oude (grijze) mensies liever achter je of helemaal niet bij je in de buurt. Ik had de meest irritante combinatie een oude grijze muis voor mij die hoppa zijn stoel voluit naar achteren deed en ik bijna dat tafeltje in mn buik gedrukt kreeg en een klein kind achter zich met een moeder die nergens op lette. Het kind heeft de hele tijd zitten te trappelen tegen mijn rug. :S :S :S MAAR!! gelukkig toen de steward langs kwam voor drinken zei die oh dat is onhandig we zullen kijken of er nog een ander plek is. Ik had online ingechecked en gezien dat er alleen plekken eerste klas en business class er nog een enkele waren. Komtie terug heeft hij een ander plek niet een upgrade maar wel een plek met veeel heeel veel beenruimte!! WHAAAAA ik helemaal blij!! Twas zo waar ze als je met een baby reist met een euhm bak zeg maar waar de baby in ligt. Helemaal toppie!! Gezellig tussen een spraakzame engelsman en een chagerijnige andere man. Geeft helemaal niets ik kijk toch film... of niet het systeem werkte niet. Ach een spraakzame engelsman is ook leuk om naar te luisteren. Hihi.

In Toronto was het best koud het was een paar graden onder nul (7 of zo) en er lag SNEEUW!! Koffer opgehaald en naar de bus. Stapt Esther heel vrolijk bij de verkeerde halte eruit! Anyway eerstvolgende halte (de halte voor school) eruit en terug gelopen. Gelukkig houden de mensen hier niet van lopen en zitten de stops erg dicht op elkaar en er zijn overal hotels :D.

Maandag was erg gaaf ik ben al vroeg naar school gelopen met mn koffer. Paar meter voor ik bij het gebouw ben knak!! wiel van m'n koffer, glad afgebroken!! aaaaah neeeej mn nieuwe mooi paarse koffer!! *snik snik* Met wat gehannes op tijd aangekomen moest nog effe in het studentencafe wachten gezellig met de Leiders gepraat en geknuffeld.
Bij het inschrijven kreeg ik de sleutel van kamer 216 NEEEEE niet 216. Dit is de grootste meiden kamer wat betekend dat er 6 bedden in staan ipv 4. AAAAAH de groep die er de andere school in zat hadden om de haverklap een probleem met z'n allen en ruzie. Dus ik vroeg met hoeveel we op de kamer zitten en dat is 4!!! WHAAAAAAA 4!! hihi grootste kamer!! en maar 4 meiden!!! WHOOP WHOOP!! Thank you Papa!!! haha. Heerlijk we hebben allemaal een beneden bed en ruimte om te lopen en genoeg opberg ruimte!! Helemaal toppie!!!

1 meisje komt uit de UK Katy(Verenigd Koningrijk oftewel Engeland, Wales, Scotland en Noord-Ierland), 1 meisje Gabriëlle uit Canada maar heeft merendeel van haar leven in Australië gewoond en een meisje Celeste uit Italië. Ik kan goed met de meiden overweg en ik ben blij met ze! Ze doen alle 3 de hearts module die ik de vorige keer heb gedaan. Ze hebben veel vragen en we hebben al veel mooie gesprekken gehad en nog meer gelachen met z'n viertjes.

Ik heb hellaas een andere leidster. Ik heb het super naar mn zin gehad in de groep met Jess (Jessica) maar nu zit ik in de groep met Laura. Eerst vond ik dat helemaal niet leuk en onwennig. Maar heb de afgelopen week veel met haar gepraat en ik ben nu heel blij met Laura. Gaat helemaal goed komen. De Small Group is een leuke groep meiden maar zoo stillekes.

Net als de klas. Het zijn allemaal heel stille mensen. Dat was met de eerste school wel anders iedereen kwam met lawaai binnen en in de eerste week waren er al een flink aantal incident rapports gegeven. Dit zijn papiertjes met erop wat je hebt fout gedaan en al heb je er teveel moet je op gesprek komen bij Sarah of Cathy of Gordon. De grote leiders zeg maar :P Je hebt de directeurs Cathy en Gordon dan heb je Sarah en daarna de small group leaders. Het zou mij niets verbazen als er alleen incident rapports worden uitgedeeld aan de return (teruggekomen) studenten haha. Ik heb er nog nooit 1 gehad. Wil er eigenlijk wel 1 anders staat dat zo braaf :P haha Ze hadden er mij vandaag 2 kunnen geven. Stond samen met een vriendin in een jongenskamer en gaf een jongen (zat in mijn vorige school) een gewone knuffel ooops hahaha ik was gewoon erg blij dat hij er weer was. Worship school gaat super gezellig worden.

De eerste week was weer Mark Virkler en hij spreekt nog altijd erg rap. Deze week is het Barry Adams en hij spreekt over het Vaderhart en ook een kleinstukje over het Moederhart van God. Erg gaaf. Deze keer ging het een stuk dieper dan de eerste keer. Emotionele week maar goed :D

Mam bedankt voor de kaart en het zenden van de telefoonkaart die ik vergeten was. Nu kan ik je nog meer bellen :D

Ik ga nu slapen ben lid geworden van de sportclub die hier maar een paar meter vanaf is en mijn benen doen zeer en ik heb net verstoppertje met een hele groep in de kerk gespeeld. Klinkt kinderachtig maar is leuk :P
Bijna alle lampen zijn dan uit in de kerk en 3 zoeken en de rest verstopt. En als de zoekers in de buurt komen en je zien moet je rennen:P als ze je tikken ben je af als je weet te verdwijnen zit je er nog gewoon in. Of je moet naar de hal rennen dan ben je veilig.
Oh gisteren hebben Lise en ik een test moeten doen in de sportschool en dan geven ze je uitleg over de apparaten enzo. De gewichten vind ik wel leuk en niet zo lastig. Eerst 50 pounds makkie steeds hoger en hoger tot de 100 pounds dat was interessanter :P Volgens mij als ik dan het schema aan moet houden verzuren mijn armen denk ik haha. En dan om te ontspannen een duik in het zwembad :D

Ok mensen ik ga nu echt slapen!!

Liefs,
Esther

  • 17 Maart 2011 - 07:54

    Nico:

    Freedom op elk gebied, tot in het vliegtuig en de slaapkamer aan toe!

  • 17 Maart 2011 - 15:53

    Pa En Ma :

    Wat fijn dat we je telefoontje kregen dat je weer goed bent aangekomen en het weer helemaal naar je zin hebt .weer helemaal actief met van alles bezig goed hoor een wat rustige groep is ook niet verkeerd hoor esther pas je aan zou ik zeggen de groetjes we vragen steeds in ons gebed of de Here je bij wil staan daaaaaaaaaaag

  • 17 Maart 2011 - 17:00

    Dimitri :

    Ik hoop dat je het daar leuk hebt =)

  • 19 Maart 2011 - 22:03

    Wendy:

    Heee lieve sis,
    wat een gave verhalen al weer!
    Ik ben zo benieuwd naar alle gave verhalen van je weer te horen! =)
    Mijn week was super, =D
    Dikke knuff, Love you!

  • 29 Maart 2011 - 19:10

    Rebekka:

    Hey Es!

    Zo, weer veilig aangekomen. Dat is mooi! Relaxed zeg dat je zo'n grote kamer hebt.
    Ook lekker sportief bezig zo te lezen. :-)
    haha een rustige groep, wie weet hoe het is als iedereen gewend is en zich helemaal thuis voelt.

    Dag meid!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 56177

Voorgaande reizen:

06 Maart 2011 - 29 Juli 2011

Bijbelschool Canada (Worship Module)

03 September 2010 - 02 Februari 2011

Bijbelschool Canada (Hearts Module)

03 September 2007 - 02 Juli 2008

Ierland

Landen bezocht: